Brev:
Mad før 4 og 6 måneder
8. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Mad før 4 og 6 måneder
Hej Helen
Er det fuldkommen forbudt at give en pige på 3 ½ md. grød eller vælling?
Vi har en datter, som får Nutramigen (pga. hendes far havde astma og farveallergi nogle år da han var barn).
Vi er begyndt at opleve, at hun skubber flasken væk selvom hun er sulten og hun bliver ekstremt utilfreds, hvis vi bliver ved med at forsøge, det er ikke ved hvert måltid men det sker oftere og oftere synes jeg. Jeg synes ikke rigtig hun tager den mængde mad til sig som hun skal, jeg vil skyde på hun over et døgn spiser ca. 650 ml og hun vejer ca. 5,5 kg. Hun er også igen begyndt at vågne om natten og skal have mad, ikke fordi hun spiser synderligt ca. 50-60 ml. ( hun begyndte ellers at sove 6-8 timer i træk for lidt over 1 md. siden)
Hun er begyndt at putte vores fingre i munden og tygge godt til ( hendes far fik første tand ved 4 mdr.) og er meget interesseret i vores mad og hun har da også fået lov at sutte på en banan, som hun faktisk var meget begejstret for, selvom jeg jo godt ved det ikke er smart.
Vi får sundhedsplejerske d. 1/7 (når hun er lidt over 4 md.) men de holder helst på, at vi venter til hun er 6 md. pga. risikoen for allergi, med at give hende andet end Nutramigen.
Skal man virkelig vente til de er præcis 4 md? og vil du også mene at vi helst skal skubbe andet mad til hun bliver 6 mdr.?
Mange hilsner
Ayas mor